Mar 29, 2019

Mereu a fost despre mine. Si despre proasta aia de la bar

vad moarte si ma obisnuisem. vad moarte si m am obisnuit.

cat ii ia unui om normal sa fie oripilat de moarte? de fiecare data, din prima secunda.

cat timp ii ia sa se imunizeze la boala, nefericire si moarte? 90 de zile, ca in trialurile de calculatoare. un pic mai mult decat garantia la pantofi, ceva mai putin decat garantia la un telefon.

saptamana asta au decedat vreo 3 persoane. un baietel de 19 ani. un barbat de 45 de ani. o tanti de 75 de ani. fiecare cu problema lui.

era in februarie, duminica, venisem precipitata pentru garda, la 8 20 eram pe sectie, la 8 30 se preda garda, la 8 33 face tanti stop.

e extrem de laborios sa mentii unui om activitatea cardiaca si respiratorie, e treaba de shift and switch, sa nu i rupi alveole, sa i mentii corneea umeda, sa nu i futi sternul. din astea. dupa 2 minute de cpr in plina iarna, transpirasem de efortul ritmic ca dupa incalzirea de la sala.

fast forward si includ aici inca 3 stopuri pe leucemii acute iresuscitabile. moarte de om, practic. cu toate impresiile pe care ti le poate lasa asa ceva pe suflet. sau memorie. sau ceva in between.

era ziua unui amic si voiam sa ne bem berile si shoturile in pace si veselie.

'dar, dea, de ce exista icoane in spitele si in cabinete? pe mine, ca atee, ma jigneste profund acest fenomen. imi voi cauta al 2lea, al 3lea, al 16lea medic, pana ajung in stadiul 4, daca  nevoie. doar sa nu vad acele mizerii de voodoo vechi si in acelasi timp perpetuat modern pe pereti. pentru ca sunt o intelectuala. pentru ca atat ma duce dibla. faptul ca 89% din populatie are o forma de spiritualitate care converge aproape invariabil spre icoane crestine ma insulta pe un palier ca mi face inima sa mi explodeze de ciuda. nu stiu sa empatizez si am impresia ca eu, in minoritatea mea, am dreptul, sa pocnesc din degete si sa fac sa se schimbe o practica veche de ani de zile, desi, personal, nu am facut nici o campaie de schimbat ce face omu' in intimitatea lui religioasa, in afara unor discutii cu unii care mi se alatura ca si viziune. astfel, am convingerea ca medicina moderna nu are nevoie de aceasta pilota spirituala, care mi face mie personal rau, desi, iar, personal, nu mi a fost fizic niciodata rau, deci n am de unde sti cum voi reactiona in atare mediu. si chiar daca am avut crize de bila, am inghitit fierea aia cu acelasi nesat cu care o scuip acum in fata oamenilor care au vazut pre- si moarte, ca si cand nimic nu s-ar fi intamplat, pentru ca pur si simplu, eu stiu cum as reactiona. punct.'

mda. si eu cica stiam.

ba, si asa tare m-a ofticat domnul m., care a murit ca boul ca n a venit mai devreme cu 2 saptamani. sau doamna s. sau orice t., v., k. si a. mai avem noi pe acolo. care venisera la timp...

si eu eram pizda pizdelor se zmea zmeelor, in teorie.

pana n am mai fost. 


No comments: