Jun 18, 2013

Nevoia de a fii destept



ma omoara. exista telectuali si tzarani. destepti autoproclamati si inteligenti de la natura. luminati cu becul si lasati in bezna.

problema mea... si unii si altii se cred mai buni decat sunt cu adevarat.

m-am plictisit de paradele publice ale conexiunilor neuronale de pe fb, ziare, stiri si bloguri. o reteta de succes este urmatoarea: iei un cacat despre care toata lumea stie ca miroase si e mediocru si il polizezi in cuvinte lungi. fraze pompoase. hinturi despre cat de cacat e cacatul ala.

exemplu: cine plm e bianca dragusanu. io n-am intalnit un om atat de autist incat sa fi scapat de mecla domnisoarei. si nu am intalnit decat zeci de ratarzi care se cred haiosi pe net intreband, ironic, chipurile, de ea.

mortii ma tii de google, nu ti-ai pus server pentru ogor, vad

exemplu: numai un cretin ar putea sa se uite la -nush, am sa zic aici- capatos. io ma uit la capatos cand calc. cand mananc la miezul noptii, cand fac sport pe covor. adica, nu ma uit, il ascult.

si desi stiu ca alea sunt platite sa se craceasca in toate pozitiile de capra pe acolo, ma incearca sentimente vagi intre 2 tras sufletul. ma intreb care ar fi tariful meu sa ca dau din bombeu la tv. apoi, ma intreb daca as putea cu adevarat sa ii fac pe ai mei sa nu poata iesi pana la colt fara sa ii arate lumea cu degetul; pentru ca jobul meu ar fi perceput ca fiind imoral. apoi le ascult si imi dau seama ca sunt mai coerenta ca ele.

si apoi realizez ca mi-ar placea si mie sa am public si audienta, care sa se uite admirativ la fiecare centimetru de piele. si mi-ar placea ca intre 2 runde de dans la bara, timp in care barbatii se preling pe canapea, sa raman cu cei extenuati deja dupa o laba. tipi care ar putea sa ma asculte emitand pareri proprii semi pertinente despre ce ma doare pe mine in momentul ala.

eu am dureri mari. extrem de mari si de dese. sa ma prostituez, ca imagine, ar fi doar o modalitate prin care as putea sa transmit ce mesaj mi se scoala mie dintre peri in luna respectiva.

as vorbi in iunie despre necesitatea spalarii inainte de a te da cu spray. as vorbi in mai despre mucangii care lasa mizerii pe plaja si cum ar merita fiecare sa fie scalpati de tacsu pentru comportament tiganizat. in decembrie as milita pentru construiriea de adaposturi pentru catei. in ianuarie as incuraja lumea sa se tina de promisiunile de anul nou. alea cu sport si citit.dar deja toata lumea citeste, am uitat asta. of.

ca sa schimbi lumea, incepe cu tine. deja nu prea mai comentez, nu mai urlu, nu prea mai injur.aproape tolerez si incerc sa vad si reversul medaliei. nu tin cu dintii de o parere decat daca mi-am format-o din 10 surse. stiintifice, nu subiective. pot sa ma bucur de o manea, si pot sa-mi cumpar libertatea pentru sudoku. asta nu ma face nici mai proasta, nici mai desteapta.

ma face om. complex, multilateral dezvoltat si cu interese diverse, ca sa inteleg si ce-i dincolo de gard. al meu e din uluci. dar unii si l-au ridicat din piatra si arunca balega in curtea mea.

si aia cica sunt 'teligentii tarii.

teligenta sta in adaptare. io ma adaptez. tu?


ps- imperativul din titlu e intentionat

3 comments:

Anonymous said...

de a fi. restul e cancan :))

denkamiko said...

stiu ;) de cate ori am gresit pana acum?

Anonymous said...

probabil de multe ori in ce-i 27-28 de ani cati a-i.