Jan 13, 2013

Ce inveti de la o relatie , fie si la distanta


Nu pot sa cred cum am futut-o din prima, cum am aruncat-o drogalailor peste gard, m-am dus dupa ea, am mototolit-o, m-am pisat pe ea, am uscat-o, am netezit-o si m-am sters cu ea la cur. N-am pic de sentiment, domne. pic de sentiment.

Mai cresti. mai inveti. mai speri, mai astepti. ai prins schema? sa ti o zic pe litere dupa litere, formand adevaruri pe care le-am evitat cat am putut, de frica de penibil, de implicare prea multa, de a nu mi se ingradi libertatea, de a nu sta cuminte sub papuc sau pe o polita de muzeu. tot ce s-a scris pare adevarat. urasc sa am revelatii din astea de care am fugit cat ma tineau picioarele, neuitandu-ma vreodata inapoi, de scarba si frica. frica sa nu aiba cumva dreptate toti prostii pe care aprioric i-am judecat ca ar fi prea molai, prea de turma, prea catifeleti pentru limba mea aspra.

nu voiam sa le dau dreptate ca ai face de la orice in sus, jos, stanga si dreapta. nu voiam sa le dau satisfactia ca au avut, vezi, doamne, ei, dreptatea suprema. nu. am sa-mi astern constatarile pe hartie, in continuare la modul intelectual, si daca dreptatea lor coincide cu draptatea mea, am sa caut alte si alte metode de a strabate drumul mult prea batucit, de a-mi face o cararuie in mocirla, mai degraba, in loc sa o iau spasita pe urmele lor de babalai.

cand iubesti... sau cand ai o nevroza... sau cand ai o obsesie... una din 3, ca's cam la fel... am invatat sa am rabdare. sa evoluez in luna sau jumatea aia de an pana il vad. sa fiu mai buna pentru el, noi, si pentru mine. am lasat egoismul la o parte. am inceput cu el, pentru ca el imi da energia pe care nu mi-am gasit-o in niciun moment pana mai ieri. e o chestie tare pozitiva. iar daca eu doar prin el imi gasesc arderea interna, numai sa indrazneasca vreunul sa comenteze in genul 'dar, vai, dea, cum, tu trebuie sa te schimbi pentru tine, restul e can can, nu poti sa te modelezi si remodelezi intruna pentru cineva sau ceva etern nemultumit de tine'. ba pot, fuckass, ba pot, si chiar imi place. ma scoate din zona de comfort, imi da sansa sa ma joc cu limitele mele, sa la intind supraelastic, sa descopar fascinata noi si noi probabilitati de pasiuni sau antipatii. unde's doi, puterea creste, jackfuck.

am invatat sa nu cer si sa nu fiu geloasa. am invatat ca timpul lui nu trebuie sa fie exclusiv al meu, ca nu are rost sa controlez nimic, ca orice ar face, se va intoarce cuminte la mine de 2, 3, 25 de ori mai dornic ca pana atunci. am invatat ca ochii care nu se vad, se inchid de placere la urmatoarea vizita, si se uita doar din neglijenta si paroxism, stupiditate feminina si orgoliu supermasculin.

am invatat ca tic tac tot inainte, ca cere si sigur ti se va da, ca ce-i al tau e sigur pus deoparte, si ca daca ai facut o promisiune, ar fi bine sa i-o respecti, si asa sarma pe care mergeti unul spre celalalt e subtire. eu tes si tot impletesc ancorari solide in maluri, in trecut si viitor, ca sa nu ma dezechilibrez la mijloc, sa nu cad in neant si gol dupa un efort atat de indelungat.

fii acolo pentru el sub orice forma, fii capriciul si secretul lui, fii colacul lui de salvare, insula tropicala, ploaia de mai, manusa de piele, televiziunea prin cablu, propriul lui gameshow, inventeaza si reinventeaza roata, fii tot ce si-a dorit sau inca nu stie ca vrea, ademeneste-l, provoaca-l, intelege-l, iarta-l.

si iubeste-l. prostul pulii.

2 comments:

Anonymous said...

Imi place al treilea label.

Unknown said...

Imi place incheierea. True...