Aug 2, 2009

Despre Vama si alte minuni


O vorba din poporul mai tanar al planetei spune ca dupa Vama-veche- si rasplata. Si rasplata de anul asta a fost Delta. Si cum Vama a insemnat mai mult munca , parca sistemul nervos cerea detasare. Ei cum ce munca?... Da' o fi usor lucru sa stai la plaja la 50 de grade? Cere energie. O fi usor sa faci gropi in nisip pentru ramasitele nicotinate ale viciului unic? Cere plaman. Si desigur absenta trendului Eco.
Si astfel, am luat calea Deltei, unde singurul semn al anului 2009 era vaporul de 3 pm.Satul Crisan, primul pe stanga dupa bratul Sulina. Ala navigabil ,pentru orientare.
Caldura asfaltului bucurestean nu ajungea, fumul -si fumurile- marilor orase nu exista, zgomotul masinilor era inlocuit de sunetul barcilor. 4 zile nu a trecut nicio masina prin fata casei in care am stat! Asta, si...ca sa iti iei o paine trebuia sa vaslesti cu barca vreo 5 kilometri in amonte (ori sa iti iei motor).
Au fost 4 zile intr-o alta lume. Fiecare coltisor ascundea ceva, fiecare frunza adapostea o ganganie, fiecare piatra, un vierme -uhm...nu e textul meu dar asta mi se pare pretty obvious-.Iar fiecare bec aprins aducea cu sine o armata de tantari.
Oriunde ai merge, daca ai ochi de cascat, vezi peisaje si imagini care ta bantuie si dupa luni de zile. Nici macar astigmatismul, miopia sau narcisismul extrem, care te-ar face sa cauti mai mlt propria imagine in apa decat pelicanul prin stuf- nu te pot face atat de nesimtitor la marea de verde crud,verde crud, mugur alb si roz si pur. Bacovia, bby!
Mancarea consta exclusiv din peste, dar nu mi s-a luat inca de el, desi am inceput sa sufar consecintele.
In linii mari si vagi, cam asta e Delta vazuta prin perspectiva mea. Nu am cum sa descriu mai mult, trebuie sa fii acolo sa SIMTI ce inseamna poate ultima bucata adevarata din cacatu asta de tara.




Prin bunavointa lui Bere-Bby-Boo

No comments: